ESP is een noodsysteem, geen vervanging voor aangepast rijgedrag. De Rijprocedure stelt dat de bestuurder verantwoordelijk blijft en systemen hun grenzen hebben. Je past snelheid aan zoals zonder ESP: voor de bocht vertragen, niet remmen in de bocht. ESP grijpt alleen in bij dreigende slip, wat je moet voorkomen. Te hard rijden overschrijdt mogelijk de fysische grenzen. ESP uitschakelen vermindert veiligheid. Extra langzaam is onnodig - ESP destabiliseert niet maar stabiliseert juist.
ESP is een noodsysteem, geen vervanging voor aangepast rijgedrag. De Rijprocedure stelt dat de bestuurder verantwoordelijk blijft en systemen hun grenzen hebben. Je past snelheid aan zoals zonder ESP: voor de bocht vertragen, niet remmen in de bocht. ESP grijpt alleen in bij dreigende slip, wat je moet voorkomen. Te hard rijden overschrijdt mogelijk de fysische grenzen. ESP uitschakelen vermindert veiligheid. Extra langzaam is onnodig - ESP destabiliseert niet maar stabiliseert juist.