JavaScript Vereist

Deze inhoud vereist JavaScript om correct te worden weergegeven.

Schakel JavaScript in en ververs de pagina.

Aanbieden oefensituaties

Kern van de les - Aanbieden van oefensituaties De kern van de les bestaat uit twee delen: uitleg en oefenfasen. In de oefenfasen oefent de leerling (nieuwe) vaardigheden. Onderdeel lesplan oefenfasen

Voorbeeld lesplan Kern

Voorbeeld lesplan Kern Je hebt nu gezien hoe het lesplan in elkaar zit voor de kern. Hiernaast vind je een voorbeeld van een uitgewerkt lesplan, onderdeel kern. Zoals je kunt zien, is het een [...]

Deelhandelingen / Foutgedragingen

Deelhandelingen / Foutgedragingen Deelhandelingen Je beschrijft stap-voor-stap en volledig de concrete onderdelen van de nieuwe rijtaak. Je geeft aan hoe en in welke volgorde de deelstappen uitgevoerd moeten worden (afhankelijk [...]

Demonstratie

Demonstratie Na de uitleg geef je een demonstratie conform de rijprocedure B. Je laat hierbij de deelhandelingen en de foutgedragingen zien. Voor de leerling moet het duidelijk zijn wat de rijtaak inhoudt en [...]

Uitleg

Uitleg Aansluiten op voorgaande lesonderwerpen Je gaat samen met de leerling na wat er bij voorgaande lesonderwerpen/rijtaken aan de orde is geweest en maakt daarbij gebruik van de instructievorderingenkaart [...]

Uitleg en demonstratie

Kern van de les - Uitleg De kern van de les is opgebouwd uit een uitleg en oefenfasen. De instructeur geeft aan het begin van de kern een uitleg. De [...]

Voorbeeld lesplan inleiding

Voorbeeld lesplan inleiding Je hebt nu gezien hoe het lesplan in elkaar zit voor de inleiding. Hiernaast vind je een voorbeeld van een uitgewerkt lesplan, onderdeel inleiding. Zoals je kunt zien, is het een [...]

Doelstelling en motivatie

Doelstelling en motivatie Nadat je hebt verteld wat je in de les gaat doen, geef je ook het doel van de les aan. In fase 2a heb je geleerd [...]

Lesplan

Lesplan Nadat je het aanvangsniveau hebt bepaald, vertel je aan de leerling wat je in deze les gaat doen en in welke volgorde. Dit geeft de leerling structuur en houvast. De [...]

Meting Vorige Les / Controle Aanvangsniveau

Meting Vorige Les / Controle Aanvangsniveau Je geeft aan wat tijdens de vorige les/rijtaak is behandeld en controleert dit praktisch. Je meet de feitelijke beginsituatie in relatie tot de vereiste beginsituatie als voorbereiding op de [...]

Ga naar de bovenkant