JavaScript Vereist

Deze inhoud vereist JavaScript om correct te worden weergegeven.

Schakel JavaScript in en ververs de pagina.

Voorbereiding onderwijsruimte

Voorbereiding onderwijsruimte Opstelling leslokaal Als je theorieles geeft, zorg je dat het klaslokaal in orde is. De inrichting van het klaslokaal hangt samen met het leerdoel van de les. Rijen:  Hierbij [...]

Lesvoertuig

Lesvoertuig Spiegels Vrijwel zonder uitzondering zijn lesauto’s voorzien van de wettelijk voorgeschreven binnenspiegel en linker buitenspiegel en ook van een, niet wettelijk verplichte, rechter buitenspiegel. Op de rechterbuitenspiegel moet [...]

Voorbereiding leeromgeving

Les- en leertijd De lestijd die je met de leerling doorbrengt, wil je zo optimaal mogelijk benutten. Daar heeft de leerling recht op en geeft de rijschool een goede naam. [...]

Wat ga je leren?

Wat ga je leren? 3.1 Voorbereiding leersituatie Na het doorlopen van dit hoofdstuk weet je hoe je... anticipeert op mogelijk gevaar en problemen, zodat de route gereden kan worden zonder onnodige [...]

Introductie Organiseren

Inleiding Organiseren Een goede voorbereiding is het halve werk. In deze les leer je: Hoe je een leersituatie voorbereid Hoe je omgaat met les en leertijd Welke regels en [...]

Samenvatting onderdeel Leermotivatie

Samenvatting onderdeel Leermotivatie Hieronder vind je samenvattingen voor het onderdeel Leermotivatie. Klik op het icoontje rechtsboven in om de pdf te downloaden, op te slaan en/of te printen.

Tips voor succeservaringen

Tips voor succeservaringen Tips voor succeservaringen: Pas je handelingsanalyses van de rijtaken aan, door deze op te bouwen in kleinere stappen. Geef voldoende oefentijd voor het automatiseren van de bedieningsvaardigheden in [...]

Succeservaringen

Succeservaringen Succeservaringen en mislukkingen worden toegeschreven aan bepaalde oorzaken. Leerlingen met goede resultaten zijn vaak veel positiever over zichzelf. Gaat het een keer fout, dan tillen ze daar niet [...]

Stressituaties

Stressituaties Stress uit zich als spanning. Spanning hoort bij ons bestaan en is niet negatief of ongezond. Een bepaalde mate van stress is nodig om goed te kunnen functioneren. Het houdt ons [...]

Hoe motiveren

Hoe motiveren Natuurlijk wil je het liefste intrinsiek gemotiveerde leerlingen. Deze leerlingen leren iets omdat ze iets belangrijk of leuk vinden. Hier kun je bij je voorbereiding al rekening mee houden. [...]

Ga naar de bovenkant