Stagerichtlijnen categorie B
Stagerichtlijnen categorie B Wij adviseren je om nu alvast een (stage)rijschool te zoeken. Als toekomstig instructeur moet je tenminste 40 uur (60 min. per uur) stage lopen bij een [...]
Stagerichtlijnen categorie B Wij adviseren je om nu alvast een (stage)rijschool te zoeken. Als toekomstig instructeur moet je tenminste 40 uur (60 min. per uur) stage lopen bij een [...]
Samenvatting onderdeel Leerlingkenmerken Hieronder vind je een samenvatting voor het onderdeel Leerlingkenmerken. Klik op het icoontje rechtsboven in om de pdf te downloaden, op te slaan en/of te printen.
Vier vuistregels voor het praktijkles geven In dit onderdeel heb je gelezen wat een lesprogramma is en waarom het belangrijk is dat je deze aanpast aan de verschillende leerlingen. [...]
Lesroute aanpassen Ondanks dat je een lesroute hebt gekozen met situaties die aansluiten bij het niveau van je leerling kan het in praktijk toch anders uitpakken. In zo'n geval zul je er [...]
Langzame leerlingen Bij trag(er)e leerlingen en leerlingen die veel fouten maken, is het soms nodig om de oefeningen te versimpelen. Dit kun je doen door moeilijke rijomstandigheden te omzeilen [...]
Lesroutes voor beginnende en gevorderde bestuurder Beginnende bestuurder Een beginnende bestuurder is vooral nog bezig met voertuigbeheersing (module 1 op de IVK). Bij deze leerling passen eenvoudige verkeerssituaties (zoals in [...]
Passende lesroutes In het begin van de rijopleiding kies je routes met weinig verkeer. Wanneer de leerling meer is gevorderd plan je routes door drukkere gebieden met complexere omstandigheden. Wanneer een [...]
Meer of minder lessen nodig Individuele kenmerken Op basis van kenmerken van individuele leerlingen kun je inschatten of een leerling meer of minder lessen nodig heeft.
Meer of minder lessen nodig Leeftijd en geslacht Geslacht en leeftijd blijken factoren te zijn die de duur van de rijopleiding kunnen beïnvloeden. Onderzoek wijst uit dat voor het leren autorijden, [...]
Leerlingkenmerken (vervolg) Cognitieve persoonlijkheidskenmerken Cognitieve persoonlijkheidskenmerken hebben te maken met hoe iemand denkt of leert. Denk hierbij aan leertempo, cognitieve complexiteit, beheersing van de Nederlandse taal en ervaring in het verkeer. Leerlingen die [...]

Amsterdam, Nederland
Email: info@wrmpas.nl
© Copyright 2012 - 2025 | WRMpas.NL | Alle Rechten Voorbehouden