JavaScript Vereist

Deze inhoud vereist JavaScript om correct te worden weergegeven.

Schakel JavaScript in en ververs de pagina.

Signalering bij uitvoering rijtaken

Opmerken van fouten Wanneer een uitvoering van de rijtaak niet volgens de rijprocedure wordt uitgevoerd, merk je dit op. Het is belangrijk op fouten te wijzen en deze te corrigeren om [...]

Opmerken van fouten

Opmerken van fouten Bekijk de video tot 1 minuut 20. Op deze video zie je de instructeur op juiste wijze reageren op een fout die de leerling maakt.  Op een juiste manier [...]

Hardop laten verwoorden

Hardop laten verwoorden Laat de leerling eens hardop verwoorden hoe hij een rijtaak gaat aanpakken. Hierdoor kom je te weten hoe een leerling denkt en redeneert wat hij moet gaan doen. [...]

Ondersteuning aanleren rijtaken

Hints en corrigerende opmerkingen Geef tijdig hints of corrigerende aanwijzingen gedurende de uitvoering van de rijtaken. Tips: Door hints te geven krijgt de leerling een steuntje in de rug bij [...]

Inhoudelijke verbeterpunten

Inhoudelijke verbeterpunten Wanneer je feedback geeft met concrete verbeterpunten, doe je dit volgens de rijprocedure B. Tips: Het geven van onjuist commentaar vanuit de rijprocedure kan bij de leerling [...]

Verklarende feedback

Verklarende feedback Door verklarend commentaar te geven aan de leerling, geef je de leerling inzicht in wat goed ging en wat minder goed ging en waarom. Hierdoor kan de [...]

Essentiële zaken en timing feedback

Essentiële zaken en timing feedback Met het aan bod komen van essentiële zaken wordt bedoeld, dat je een leerling nooit mag overladen met informatie. Je dient je daarom te [...]

Interpersoonlijk handelen vervolg

Interpersoonlijk handelen vervolg Tips   Contact maken Leef je in in de leefwereld van de leerling. Wanneer gesprekjes snel vast lopen of worden vermeden, zal er snel een ongemakkelijke [...]

Interpersoonlijk handelen

Interpersoonlijk handelen Je houdt contact met de leerling door naast de instructie-inhoud ook met de leerling van gedachten te wisselen over zaken die hem/haar bezig houden (school/werk, weekendplannen, nieuws etc). Het contact maakt [...]

Ga naar de bovenkant